czwartek, 15 października 2015

Eupidere - skórzane paski do aparatów fotograficznych polskiej produkcji



Skuszony zachęcającym artykułem na portalu Optyczne.pl postanowiłem zakupić tytułowy pasek do mojej A7II. Na stronie firmy można znaleźć paski w dwóch rozmiarach i różnych kolorach. Ja wybrałem czarny, szeroki pasek w cenie 129 zł. A przy okazji - warto zajrzeć na stronę producenta choćby dla świetnych zdjęć produktowych!

Zakupu dokonałem w środę po południu, a w czwartek rano do drzwi zadzwonił kurier z przesyłką! Wielkie brawa za błyskawiczną realizację zamówienia!!!



W kopercie bąbelkowej znalazłem przyjemnie wyglądające pudełko, a w nim pasek (dodatkowo zapakowany w ozdobny papier), karteczkę z instrukcją użytkowania, konserwacji i warunkami gwarancji... i tyle.




Oczywiście natychmiast musiałem zamontować nowy nabytek na aparacie. Okazało się, że ze względu na inny od najczęściej obecnie spotykanych sposób mocowania nie jest to takie proste...



Ale już po kilku minutach, z pomocą wkrętaka, kawałka tektury (by utrzymać rozwarcie kółka mocującego) i sprawnych rąk - jakoś się udało.


Spotkałem się z wątpliwościami, czy taki sposób mocowania, a dokładnie odsłonięte tyły nitów nie grożą porysowaniem aparatu. Nie wiem, jak w przypadku innych korpusów, ale przy A7II praktycznie nie ma takiego zagrożenia. Ciężko jest nawet celowo spowodować kontakt nitów z aparatem, a o przypadkowym zarysowaniu w zasadzie nie ma mowy. Dodatkowo, tyły nitów są odrobinę zagłębione w skórze i bardzo gładkie, co dodatkowo zmniejsza ryzyko uszkodzenia korpusu.


Reasumując: na razie jestem zadowolony z zakupu. Pasek jest wygodny, na tyle szeroki, że nie wpija się w szyję, również długość jest dobrze dobrana, choć szkoda, że nie można jej regulować...
Oczywiście nie mogę nic napisać na temat wytrzymałości - na to przyjdzie czas po dłuższym używaniu.


5 komentarzy:

  1. Hmm... a tak przy okazji, jakiego skórzanego etui używasz do aparatu ? Garitz czy coś inszego ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak sprawuje się pasek po dłuższym używaniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie!
      Jakieś minimalne ślady zużycia dostrzegłem dopiero po bliższym przyjrzeniu się, ale to są naprawdę drobiazgi. Nie ma żadnych przetarć, rozdarć, nic nie dzieje się w miejscach najbardziej wrażliwych na zniszczenie (np. przy mocowaniu).

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń